Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Matthijs Beek - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Matthijs Beek - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

24 Januari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

De knoop is doorgehakt: na ruim 2 weken maken we nog een tussenstop in Chau Doc en dan over de Mekong delta al varend naar Cambodja, Phnom Penh.
Het was niet bepaald bbq-weer in het midden van Vietnam. Daardoor hebben we besloten om na 3 dagen in het prachtige Hué het vliegtuig te pakken naar het zuiden, Saigon. De stad en omgeving is mooi en qua geschiedenis erg interessant. De mensen leven er op straat, omdat de huizen veel te klein zijn voor de grote families. Hiervoor kom je ook veelvuldig met de locals in contact, die echt van alles van je willen weten, horen of gewoon graag een nekverrekking oplopen omdat ze je aanstaren tot je helemaal uit zicht bent.
Het eten wordt in het zuiden niet veel anders. De 'straatkoks' kijken je verbaasd aan als je het warm aanbevolen gerecht met eendenkop, gebakken kippentenen of ongeboren kuikentjes deze keer over slaat.
De ranzigheid in Vietnam viel ons toch ook op. Niet per se het vuil op straat, maar meer het vocht dat de mensen overal lozen. Een politieagent staat al pissend het verkeer te regelen terwijl even verderop 2 vrouwen met hun blote hol in een grasperkje hangen.
Vietnamezen spugen ook overal, soms moet je letterlijk opzij springen om de rochel niet op je voeten te laten landen..
Vietnam was een duidelijk communistisch land die ons en prachtige natuur heeft laten zien, en lichte cultuurshock gaf en veel leuke mensen veel laten ontmoeten.

Na onze eerste dag Phnom Penh met super mooie tempels, paleizen en 'wilde' aapjes midden in het stad, hebben we het hier nu al naar ons zin. Dit smaakt naar meer!

• 24 Januari 2014 - 15:07

Judy:

Hoi Maya en Matthijs

Heerlijk ben blij dat ik niet net iets zat te eten toen ik je stukje las over het vocht dat mensen lozen!
    Veel plezier in Saigon! Kijk al uit naar het vervolg. Gaat toch snel he alweer twee weken!

groetjes Judy

• 24 Januari 2014 - 17:28

Rian Sulkers:

Echte apen, leuk. Ze bijten toch niet hé. Gelukkig zijn jullie overal voor ingeënt.
    Het ziet er allemaal prachtig uit. Veel plezier. X

• 24 Januari 2014 - 20:28

Elly:

wat een hoop nieuwe ervaringen, gelukkig bestaan er foto's ;)
    veel plezier en tot het volgende verslag .
    groetjes Bram en Elly

• 27 Januari 2014 - 10:34

Cobi:

Mooi verslag! Pa en ma.

• 06 Februari 2014 - 18:36

Rutger & Elise:

Hey vakantiegangers,

Vandaag hadden we het over jullie en we dachten laten we eens kijken of er weer een nieuw verslagje staat. Jullie schrijven echt leuk, we hebben in een deuk gelegen. We hopen dat jullie het nog steeds top hebben en kijken stiekem nu al een beetje uit naar de dag dat we samen bij de bbq kunnen genieten van jullie foto's en mooie verhalen!

X Rutger en Elise