Van Halong Bay tot aan Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Matthijs Beek - WaarBenJij.nu Van Halong Bay tot aan Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Matthijs Beek - WaarBenJij.nu

Van Halong Bay tot aan Hué

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

16 Januari 2014 | Vietnam, Hué

Hier weer een teken van (het goede) leven in Vietnam. Wat leuk dat we na ons vorige bericht zoveel leuke reacties kregen, super! Na de uitlaatgassen van Hanoi achter ons te hebben gelaten zijn we op misschien wel 1 van de mooiste plekken op de wereld uitgekomen, Halong Bay! Tussen de kleine eilandjes en rotspartijen hebben we twee dagen rond gevaren, in kano's gezeten, een drijvende parelboerderij en grotten bezocht en op een eilandje van 200 m2 een partijtje volleybal gespeeld met 4 Aussies, 2 Zweden en een Engelsman. S avonds heeft maya onze vrienden uit alle windstreken geleerd hoe we kunnen drinken in Nederland, je weet hoe ze is!
Net als in Hanoi krijgen we hier in Hué veel bekijks. Eerst staren ze naar maya haar blonde haren om vervolgens met open mond naar mij te kijken. Ook aan de andere kant van de wereld worden mijn 'looks' erkend merk ik wel, al denkt Maya dat ze zo kijken omdat de gemiddelde Vietnamees niet boven mijn navel uitkomt.. Ik weiger dit te geloven natuurlijk.
Hué is een prachtige stad met een oude citadel van de keizer in haar midden. Het is de eerste en ook helaas de laatste stad in het midden van Vietnam. Nu ik dit schijf is Maya onze gewassen kleren aan het droog föhnen. Morgen vliegen we namelijk naar Saigon, waar het een graad of 30 is een niet af en toe regent. Hierdoor moeten we helaas ook de uitnodiging om Chinees oud & nieuw bij een familie in Hoi An te vieren afslaan. Zo lang we hier zijn, zijn de mensen al bezig met voorbereidingen voor dit feest. Blijkbaar is het hier iets groots, we gaan het meemaken..
In Vietnam ronden ze alles af op 500 dong(1,7cent). In de supermarkt Als het in je voordeel is heb je 'geluk'. Is het in je nadeel dan krijg je bij de kassa ipv bijv 200 dong 1 of 2 snoepjes terug.
Voor zo ver noord en midden Vietnam, op naar de zon!

• 16 Januari 2014 - 14:43

Judy:

Hoi Matthijs en Maya,

lees ik hier nu een echte 'rol' verdeling Maya droogt de net gewassen kleding met een föhn!
    Had verwacht dat het daar droog was voordat je het kan ophangen!

Nou als ik hier naar buiten kijk krijg ik spontaan zin in die zon, het regent hier nu al de hele middag.
    En Maya gelijk heb je, je moet je kwaliteiten benutten!

Goede reis verder, echt leuk om jullie zo te volgen!

groetjes Judy

• 16 Januari 2014 - 15:32

Lindsey:

klinkt nog steeds super goed!
    kijk alweer uit naar het volgende bericht
    x

• 16 Januari 2014 - 18:08

Cobi:

Hoi Matthijs & Maya,
    Weer een prachtig verhaal!
    Matthijs, jij hebt dus last van navelstaarders.
    Beter zo, naar warme oorden, dan hoeft alleen het haar nog maar geföhnd te worden.
    Jammer van de uitnodiging voor oud & nieuw, maar in Ho Chi Minh komt er wel weer iets nieuws op jullie pad.
    Blijf goed op elkaar passen!
    Goede vlucht!
    Ger & Cobi.

• 16 Januari 2014 - 19:15

Eddie A.:

Het schijnt dat oudjaar ook echt prachtig is in Ho Li Fuk. Dus als jullie daar in de buurt, zeg ik: doen! En top dat ze daar ook Kitkat hebben. Of zat die gewoon in jullie survivalpakket? Maken jullie wel genoeg foto's?! Veel plezier daar!!

• 17 Januari 2014 - 08:56

Ted & Ilona:

Lieve vrienden,

Wat leuk om te horen/lezen dat het jullie goed gaat daar!
    Ik zou zeggen blijf ons maar "lastig" vallen met die mooie verhalen en leuke foto's!

Geniet ervan en ben benieuwd naar het volgende verslag!

Kus Ted & Ilona

• 19 Januari 2014 - 20:31

Rutger En Elise:

Hey lieverds,

Wat goed om te lezen dat jullie het zo heerlijk hebben daar. Zalige temperatuur, mooie dingen bekijken en vooral het leven zonder druk of stress moet geweldig zijn!

Het is erg leuk om jullie verhalen te lezen, geniet van iedere dag en pas goed op elkaar!

Dikke kussen van Rutger, Elise, Myron, Thane, Caio en Sil. xx

• 23 Januari 2014 - 01:27

Mariska :

Hoi Maya en Matthijs,

Wat leuk om deze berichten van jullie te lezen!
    Ik ben zo jaloers op jullie! Wat moet het toch super zijn om zo'n reis te mogen meemaken!

En Matthijs, je hebt een leuke schrijf stijl! Dat leest erg leuk.

Geniet ervan, ik denk aan jullie!

Dikke kus Mariska

• 24 Januari 2014 - 12:22

Ank De Bruijne:

Hi guy's

Wat leuk jullie avonturen een beetje te volgen , Cobie heeft zojuist de link doorgestuurd , fantastisch hoor zo door Azië te reizen . Geniet saampjes en have fun ! Groetjes uit Franeker van Ank en Jacques de Bruijne ;-))